fbpx

SuperTeach: Peste 300 de profesori își doresc să învețe cum să aibă o mentalitate deschisă

Consiliului Județean Timiș a găzduit de curând cea de-a treia conferință SuperTeach a anului 2022, cu peste 300 de participanți fizic, dar și în mediul online pe platforma Eventmix. Scopul conferinței a fost acela de a reflecta cu privire la modul în care starea profesorilor facilitează învățarea la clasă.

În prima parte a evenimentului, câțiva dintre absolvenții cursului au povestit despre efectele pe care acesta l-a avut asupra lor și asupra elevilor.

„Aveam impresia că lucrurile trebuie să meargă din inerție la școala noastră și eu am o mentalitate deschisă. Momentul în care s-a schimbat ceva pentru mine a fost în prima excursie cu elevii mei, când am mers la Brașov. Copiii trebuia să aibă oră de culcare, mă plimbam pe coridoare și atunci tocmai făcusem cursul și am hotărât să schimb ceva. Ne-am adunat jos și i-am întrebat ce ar vrea ei să facem.

Vă rog să mă credeți că a fost cea mai frumoasă excursie. Atunci mi-am dat seama cât de mult greșisem, că până atunci ceea ce eu credeam că fac bine era greșit. Nu-mi păsa decât de obiectivele mele, focusul era pe mine, ceea ce eu credeam că e bine pentru ei, iar ei nu prea contau. Erau elevii mei și atât”, a povestit Florina Grecu, profesor la Colegiul Național Bănățean.

În cea de-a doua parte a evenimentului, au avut loc diferite workshop-uri, cum ar fi unul de predare cu mentalitatea deschisă, unul care viza impactul pe care starea interioară îl are asupra învățării, alt workshop care aborda educația financiară etc. Și pentru persoanele care au participat online la conferință s-a organizat un atelier cu privire la predarea cu mentalitatea deschisă.

Profesoara Alina Lăzăruică spune că prin intermediul SuperTeach a cunoscut multe persoane pasionate de educație și a reușit să construiască o mică bibliotecă într-o clasă a unei școli în care își desfășoară activitatea.

Din 2019 predă și aplică ce a învățat la curs. În interviul de mai jos, ea povestește despre ce înseamnă să fii profesor, despre cum a implementat ce a învățat și care a fost reacția elevilor cu privire la abordarea diferită față de cea cu care erau obișnuiți.

Ce te-a învățat acest program?

M-a ajutat să conștientizez că elevii au nevoile lor, să-i înțeleg și să nu văd doar elevul din bancă, ci şi povestea din spatele lui.

Ce înțelegi prin mentalitate deschisă?

Să-i văd pe ceilalți ca pe niște oameni, cu nevoi și probleme. Să-i înțeleg, să nu mai judec și să ofer sprijin cum am primit și eu din partea celorlalte cadre didactice din comunitate.

Cum vedeai lucrurile înainte de curs și cum le privești acum?

Înainte mă gândeam mai mult la mine. Mă așteptam ca elevii să învețe lecția și eu să mă laud cu rezultatele lor. Acum mă bucur pentru fiecare progres mic. Chiar dacă un copil ajunge de la nota patru la cinci. Nu mă mai interesează rezultatele lor, ci progresul. Mă bucur când un elev progresează puțin, nu doar că am elevi care au nota 9 sau 10.

Prin ce metode ai încercat să construieşti o relație cu elevii?

Am folosit mai multe jocuri de cunoaștere la început de an. La orele de dirigenție citim povești vindecătoare din care încercăm să învățăm ceva. Elevii au primit jocurile cu bucurie și chiar am observat o schimbare. Sunt mult mai răbdători unii cu ceilalți și au început să se sprijine reciproc.

Ce înseamnă pentru tine să fii profesor?

Un vis împlinit! Mă bucur că îi pot ajuta pe ceilalți să învețe și eu să învăț de la ei. Asta îmi place cel mai mult. Învățăm împreună câte ceva.

Cu ce dificultăți se confruntă un profesor?

Multele hârtii pe care trebuie să le completăm, iar în relațiile cu elevii ar fi provocarea de a le menține interesul. Dacă activitățile nu sunt prea interesante, unii elevi se plictisesc și încep să deranjeze ora. Tot timpul e o provocare.

Ai mai recomandat acest curs și altor profesori?

Am făcut asta, doar că, din păcate, nu am reușit să-i conving pe mulţi. O colegă a dorit să vină, doar că au intervenit niște probleme personale și nu a mai putut. Mulți dintre ei sunt reticenți la schimbare și la tot ce înseamnă nou. Totuși, sunt sigură că dacă o să vorbim despre SuperTeach vom reuși să atragem mai multe persoane.

SuperTeach este un proiect care își propune să ajute elevii să se dezvolte, să scoată la iveală potențialul pe care fiecare copil îl ascunde și să îi ajute să se descopere. Pentru ca toate acestea să se poată realiza, e nevoie ca profesorii să își dea seama că schimbarea începe de la ei.

Sursă fotografii: Facebook / SuperTeach

Distribuie:

Darius Jora

Darius Jora

Articole recente:

Ne bucuram ca vrei sa te implici

Cum crezi că ar arăta lumea din jurul tău dacă fiecare dintre noi ar face zilnic câte o faptă bună? Cum s-ar simți fiecare dintre noi dacă ar contribui la schimbarea în bine a unui alt destin?
Nu știm răspunsul pentru toată lumea, dar pentru noi e deja clar că ne simțim bine! Și pentru că ne place să împărțim…bunătatea, poveștile și dulciurile, căutăm colegi de echipă!