fbpx

MyUVT, programul care dezvoltă proiectele inovative ale studenților

Universitatea de Vest din Timişoara a lansat un nou program care îşi propune să dezvolte spaţiul universitar cu ajutorul studenţilor. Programul MyUVT oferă cadrul, instrumentele și resursele necesare pentru participarea activă a comunității studenților UVT la generarea și implementarea de soluții inovative care să contribuie la realizarea misiunii universității.

Proiectul se concentrează pe dezvoltarea a trei mari domenii: digital, green şi wellbeing. ,,Sunt convins că avem studenţi capabili să vină cu idei frumoase şi utile, care să ajute universitatea să crească şi să se dezvolte.’’, spune prof. univ. dr. Cosmin Enache

Responsabil cu strategia financiară şi de digitalizare, domnul prorector Cosmin Enache a acceptat să ne vorbească în detaliu despre ce înseamnă MyUVT şi cum pot studenții interesaţi să acceseze acest program. 

De unde a pornit ideea MyUVT?

Managementul universităţii a avut această idee de mai multă vreme, în sensul de a identifica mijloace prin care comunitatea academică a universităţii (studenţi şi cadre didactice) să fie mai implicată în găsirea de soluţii inovative la diverse situaţii prezente în universitate. Referitor la comunitatea studenţească, ne-am gândit că o competiţie de proiecte ar fi una bine-venită. Ne-am gândit să structurăm această competiţie pe trei direcţii strategice care sunt aliniate cu valorile şi misiunea universităţii. Mă refer la: digital, green şi wellbeing. 

Cum trebuie să fie structurat un proiect pentru a fi acceptat în competiţie?

Noi am încercat să dăm o structură minimală de proiect: o cerere de finanţare cu un cuprins standard. Dacă cererea este completată, comisia va putea evalua proiectul din punct de vedere al calităţii propunerii, al impactului potenţial pe care îl poate avea în comunitate şi aşa mai departe. 

Există un număr maxim de proiecte care vor primi finanţare?

Ne dorim ca această iniţiativă să continue în fiecare an şi să devină o tradiţie. Astfel, suntem dispuşi să alocăm an de an un milion de lei, iar ca valoare maximă pentru bugetul unui proiect este suma de 100.000 lei. Dacă vom primi propuneri care ating valoarea maximă, vor fi 10 proiecte alese, iar dacă vom avea proiecte care se încadrează sub 100.000 lei, putem vorbi chiar şi de mai mult de 10 proiecte. Ne dorim să avem cât mai multe înscrieri eligibile. Ne-am bucura să cheltuim milionul de lei!

Care sunt perioadele de înscriere şi evaluare a proiectelor?

Noi ne-am propus ca până la finalul lunii ianuarie să avem perioada de depunere de proiecte, iar în primele două săptămâni din luna februarie să facem evaluarea şi să dăm rezultatele. Astfel încât perioada de implementare începe din 15 februarie şi se încheie la finalul anului, mai precis în 14 decembrie. 

Care sunt datele de contact unde studenţii interesaţi pot apela dacă vor mai multe informaţii?

Pe adresa de e-mail [email protected] pot fi adresate întrebări. De asemenea, având în vedere faptul că există deja destul de mulţi studenţi interesaţi de această iniţiativă, mâine, (25.01, ora 15:00) o să facem o întâlnire pe Google Meet cu toţi cei interesaţi, unde o să răspundem la toate întrebările. Toţi studenţii vor primi pe mail invitaţie pentru a participa la această discuţie. 


*Pentru ca acest proiect să aibă succes, se aduce în discuţie prelungirea perioadei de depunere a proiectelor. 

Distribuie:

Mihaela Zielonka

Mihaela Zielonka

Articole recente:

Ne bucuram ca vrei sa te implici

Cum crezi că ar arăta lumea din jurul tău dacă fiecare dintre noi ar face zilnic câte o faptă bună? Cum s-ar simți fiecare dintre noi dacă ar contribui la schimbarea în bine a unui alt destin?
Nu știm răspunsul pentru toată lumea, dar pentru noi e deja clar că ne simțim bine! Și pentru că ne place să împărțim…bunătatea, poveștile și dulciurile, căutăm colegi de echipă!