fbpx

Despre cultură și identitate cu Sorin Vlad Predescu 

Un eveniment din seria de cursuri și conferințe cu profesioniști, pe tema Cultură și identitate. Avem nevoie de PR?, a avut loc în decembrie la Universitatea de Vest din Timișoara. Evenimentul a fost organizat de Oana Barbu în cadrul cursului de Storytelling Online, iar participanții au avut ocazia să exploreze interconexiunile dintre cultură și identitate în societatea contemporană, cu accent deosebit pe relevanța și utilitatea PR-ului în această ecuație.

Sorin Vlad Predescu, invitatul special al acestei întâlniri, îndeplinește funcția de director executiv la Direcția Județeană pentru Cultură Timiș și este lector la Facultatea de Sociologie și Psihologie, în cadrul Departamentului de Științe ale Educației. În calitate de profesor și nu numai, Sorin Vlad Predescu se remarcă prin dorința constantă de reinventare.

Convingerea sa este că, pentru a funcționa în mod optim, este esențial să faci ceea ce îți place. Astfel, el a căutat să-și redefinească și să-și reinventeze abordarea în domeniul său. În viziunea sa, plăcerea în muncă este un element nelipsit, iar absența acesteia impune o căutare continuă a satisfacției în activitatea desfășurată. Acest principiu a ghidat parcursul său profesional, aducând nu doar competență, ci și pasiune în domeniul cultural și al științelor educației.

Acesta susține că un element fundamental în viața fiecărui individ este cultura, fiind esențială în transmiterea valorilor personale. El consideră că pentru a-și contura o identitate culturală, trebuie să aibă în vedere prezența civilizației, iar în viziunea sa, orice eveniment cultural, indiferent de dimensiunea orașului în care are loc, necesită o promovare adecvată, subliniind importanța publicității. Este de părere că, și în comunitățile mai mici, este esențial să existe o formă de promovare, subliniind faptul că fiecare brand are nevoie de o prezență publică și o imagine prestigioasă pentru a-și construi o reputație solidă.

În cadrul sectorului cultural, pentru organizarea unei expoziții de succes, este important să colaborăm cu un arhitect de expoziție experimentat, deoarece acesta va contribui la planificarea și amenajarea spațiului expozițional, asigurând o prezentare eficientă a lucrărilor expuse. În paralel, dezvoltarea unui logo inedit și semnificativ este esențială, ocupând un rol major în definirea identității evenimentului. Un logo bine conceput consolidează recunoașterea expoziției, având un impact asupra percepției publicului și a participanților.

Sorin Vlad Predescu a susținut o prezentare captivantă în fața studenților, detaliind rolul esențial al culturii în societate. În cadrul prezentării a subliniat faptul că nu este doar o moștenire de cunoștințe, ci și o forță activă în crearea și transmiterea valorilor și simbolurilor care definesc identitatea unei comunități. Mai mult decât atât, a evidențiat că este reprezentată de inovație, generând constant nevoi și idei noi, ceea ce contribuie direct la dezvoltarea socială și economică. Cultura nu este doar un element al vieții cotidiene, ci un pilon al relațiilor sociale și al progresului global. 

Pentru identitatea unui brand avem nevoie de o poveste și de identificarea cu un anumit grup pentru sentimentul de apartenență. Identitatea culturală este construită și întreținută de tradiții, limbă și obiceiuri, fiind în mod constant reprezentată, negociată și conservată prin practicile comunicaționale.

Spre finalul conferinței, studenții au avut oportunitatea de a-i adresa întrebări sau curiozități despre domeniul cultural. Întrebat de un student dacă trebuie să standardizăm sau nu arta, invitatul a răspuns:

„Nu, arta e despre creativitate. Cu cât e mai standard, cu atât e mai puțină artă, ea nu poate fi standardizată”.

Prin acest eveniment, invitatul a pus în lumină diversitatea culturală și ne-a dovedit că suntem cu toții conectați prin ea. 

Distribuie:

Articole recente:

Ne bucuram ca vrei sa te implici

Cum crezi că ar arăta lumea din jurul tău dacă fiecare dintre noi ar face zilnic câte o faptă bună? Cum s-ar simți fiecare dintre noi dacă ar contribui la schimbarea în bine a unui alt destin?
Nu știm răspunsul pentru toată lumea, dar pentru noi e deja clar că ne simțim bine! Și pentru că ne place să împărțim…bunătatea, poveștile și dulciurile, căutăm colegi de echipă!