fbpx

Cum se desfășoara educația online în Timiș?

Consiliul Județean al Elevilor Timiș lansează Raportul privind digitalizarea educației în județul Timiș, un document care arată, fără niciun fel de filtru, realitatea predării online din județul nostru.

CJE Timiș a realizat o serie de statistici raportate la nivelul județului nostru, având ca respondenți 1236 elevi din clasele V-XII. De asemenea, au răspuns părinți ai elevilor din clasele primare. Mediile de proveniență ale elevilor sunt diverse, înregistrându-se răspunsuri atât din mediul rural, cât și din urban și urban mic.

Referitor la eficacitatea predării online, aproape jumătate din elevii din Timiș (49,8%) consideră că educația online nu este de folos pentru ei. Din păcate, aceasta este realitatea care reflectă procesul de predare în mediul online. Unii profesori predau materia superficial, pentru că trebuie să o recupereze, dar elevii nu rețin nimic, ci copiază mecanic lecții în caiet. O bună parte a zilei este petrecută rezolvând teme.

Volumul de muncă pe care elevii trebuie să-l facă acasă este foarte mare. Elevii din clasele terminale, anume a VIII-a și a XII-a sunt încărcați cu foarte multe teme la materiile care nu le sunt necesare pentru susținerea examenelor. Lipsa prioritizării materiei este o piedică pentru elevii din clasele terminale. Pe lângă stresul examenelor, aceștia au de alcătuit proiecte și referate la materii ale căror ore de curs, înaintea pandemiei, se desfășurau foarte rar sau deloc în cadrul școlii. Un procent de 11,6% dintre elevi petrec mai mult de 4 ore pentru a rezolva teme, acesta fiind un timp foarte îndelungat, un efect direct al lipsei de explicații ale profesorilor în cadrul predării online.

Legat de timpul petrecut în fața ecranelor, 34,9% dintre respondenți petrec între 2 și 3 ore pentru a participa la orele online, în timp ce 6,1% petrec peste 6 ore în fața device-urilor. Acest număr de ore ar părea unul rezonabil raportat la numărul de ore pe care un elev îl petrece zilnic la școală, dar este mult mai obositor ca un elev să stea conectat în fața unui ecran atâta timp.

Părerea părinților elevilor de gimnaziu din județul Timiș este una mai bună față de predarea online, aceștia considerând că este singura soluție fezabilă în contextul actual. Majoritatea părinților respondenți la chestionar (54,8%) au copii în clasele III-IV, concluzia fiind aceea că învățarea online pentru elevii din clasele primare se concentrează mai mult pe clasele terminale ale acestui ciclu.

Privind temele elevilor din clasele primare, 77,4% dintre aceștia petrec între 2 și 3 ore zilnic pentru rezolvare. Cu toate acestea, a fost înregistrat un răspuns care arăta că există cazuri în care elevii petrec mai mult de 6 ore pentru rezolvarea temelor și pentru învățarea lecțiilor.

Din păcate, aproape jumătate dintre elevii din Timiș consideră că predarea online nu îi ajută. Lecțiile se predau mecanic, surplusul de teme este un lucru obositor, mai ales pentru elevii din clasele terminale. Bunăstarea și solidaritatea ar trebui să fie două lucruri care să primeze în această perioadă. Acum este momentul pentru o colaborare mai bună între cadrele didactice și elevi, deoarece abuzurile din mediul online trebuie stopate de urgență.”, declară Alexandra Trușcă, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Timiș.

Pentru mai multe detalii, puteți consulta raportul integral accesând link-ul:

Author

Distribuie:

Articole recente:

Ne bucuram ca vrei sa te implici

Cum crezi că ar arăta lumea din jurul tău dacă fiecare dintre noi ar face zilnic câte o faptă bună? Cum s-ar simți fiecare dintre noi dacă ar contribui la schimbarea în bine a unui alt destin?
Nu știm răspunsul pentru toată lumea, dar pentru noi e deja clar că ne simțim bine! Și pentru că ne place să împărțim…bunătatea, poveștile și dulciurile, căutăm colegi de echipă!