Luna ianuarie a adus un eveniment dedicat studenților de la Științe ale Comunicării și găzduit în Aula Magna „Ioan Curea” de la Universitatea de Vest. „De la teorie la practică în Publicitate: Povestea din interior” face parte din seria de cursuri și conferințe menite să ofere studenților sprijin și să le îmbogățească experiența educațională.
Evenimentele organizate în cadrul acestei serii au avut ca scop aducerea în prim plan a unor profesioniști din domeniul comunicării, pentru a împărtăși experiența lor și cunoștințele acumulate de-a lungul timpului. Studenții au oportunitatea de a interacționa cu invitații și de a le adresa întrebări referitoare la lumea reală din spatele unei organizații.
În cadrul cursului de Introducere în Publicitate, studenții au avut privilegiul de a-l întâlni pe Darius Onețiu, Marketing Manager la Atu Advertising din Timișoara. Cu o experiență vastă și cunoștințe bogate în domeniul marketingului și al publicității, acesta și-a împărtășit cu entuziasm povestea și a oferit studenților sfaturi despre funcționarea unei agenții de publicitate, atmosfera din interiorul acesteia și calitățile necesare pentru a reuși într-o carieră din domeniul publicitar. Datorită experienței ca profesor asociat, acestuia i-a fost ușor să comunice cu studenții și să mențină o atmosferă prietenoasă, chiar dacă, la bază, întâlnirea presupunea un curs teoretic.
Oana Barbu, profesor de publicitate la Universitatea de Vest din Timișoara, a prezentat o perspectivă teoretică asupra activității unei agenții de publicitate, iar Darius Onețiu a adăugat o abordare practică. O agenție de publicitate poate fi rezultatul colaborării mai multor persoane, însă uneori o singură persoană poate îndeplini sarcini multiple.
De exemplu, un angajat poate avea responsabilități în departamentul de HR, dar în același timp să fie implicat și în coordonarea evenimentelor. Cum, de altfel, invitatul evenimentului îndeplinește mai multe funcții în cadrul organizației, cum ar fi menținerea relațiilor cu clienții, gestionarea relațiilor cu furnizorii, dar și partea de Key Accounts, care include aspecte precum dezvoltarea strategiilor personalizate pentru clienți, monitorizarea performanțelor campaniilor publicitare și asigurarea că obiectivele comerciale ale clienților sunt atinse.
Cu o experiență de peste două decenii, compania din care face parte vorbitorul, Atu Advertising, a fost nevoită să evolueze constant pentru a oferi clienților săi o experiență eficientă și memorabilă. Agenția se remarcă prin furnizarea unei game extinse de servicii, care acoperă designul, printurile și produsele promoționale, precum și organizarea de evenimente, relații publice și gestionarea activităților pe platformele de social media. Echipa de profesioniști a companiei este condusă de directorul Ștefan Vădineanu.
Invitatul a dezvăluit că, inițial, nu a considerat marketingul un punct forte în cariera sa, dar pe parcurs lucrurile s-au schimbat. La început, visa să devină profesor de matematică sau contabil, dar cu toate acestea, viața i-a rezervat un alt traseu. Chiar dacă nu avea cunoștințe stabile în marketing, a acceptat provocarea. În timpul studiilor de masterat, parcursul său profesional a fost destul de nesigur, dar experiențele acumulate și cunoștințele variate au contribuit la evoluția sa în mediul profesional.
Împărtășindu-și povestea, Darius Onețiu a dorit să încurajeze studenții aflați într-o situație similară sau care încă nu și-au găsit vocația să meargă mai departe și să nu renunțe, chiar dacă viața de student poate fi uneori confuză. Astfel, pentru a le veni în ajutor, le-a pus la dispoziție oportunitatea de practică pentru a le oferi un început de drum care să-i ghideze și să-i ajute să își dea seama mai ușor ce vor să facă în viață. La întrebarea „Care sunt așteptările avute de la un tânăr care dorește să facă practică la această agenție?”, invitatul a răspuns că este nevoie de un CV și de o scrisoare de intenție din care să reiasă aptitudinile și abilitățile pe care le are studentul, dar mai important, ce nivel de studii are, ce interese și ce hobbyuri, pentru a-și da seama în ce departament ar trebui să fie repartizat. Agenția caută oameni creativi, inventivi, curioși și activi.
Prin cele spuse, acesta le-a stârnit curiozitatea studenților, iar spre finalul evenimentului s-a desfășurat sesiunea de întrebări și răspunsuri, unde cei curioși au avut oportunitatea de a adresa toate nelămuririle avute. Câteva dintre acestea au fost despre cât timp liber oferă această meserie.
„E drept că anul trecut am avut foarte multe concedii, am reușit să mă bucur cumva, dar în general e mult de lucru într-o agenție, și depinde cum gestionezi tu situația. Trebuie să vă asumați că este mult de muncă în meseria de om de marketing”, a spus invitatul.
El a mai adăugat că indiferent de momentul zilei, este necesar să răspunzi clienților și să rezolvi orice problemă ar apărea. La întrebarea despre cea mai mare dificultate întâlnită, a răspuns:
„Dificultatea cea mai mare în agenție, care mi-a rămas întipărită și de atunci nu mai greșesc, a fost în momentul în care trebuia să pun o comandă de 2.500 de euro la furnizori. Am primit simularea grafică, am trimis-o la client, el a confirmat și am plasat-o la furnizorii care mi-au trimis comanda înapoi și au zis că nu este ceva ok la grafică. Am cerut la print din nou, am plasat iar comanda, dar erau suprapuse literele de la logo și mi-a venit comanda înapoi. Mi-am asumat că am greșit și de atunci verific de 3, 4 ori, verific întotdeauna”.
Spre final, studenții au fost curioși să afle de ce e mai bine să lucrăm într-o agenție, când putem să activăm ca freelancer?
„Lucrezi într-o agenție pentru că ai o echipă, ai cu cine să faci brainstorming și pentru că tu, dacă vrei să fii un freelancer care livrează de toate, nu o să livrezi niciodată conținut așa cum livrează o agenție.”
Participarea entuziastă a studenților și viziunea adusă de specialistul în domeniul comunicării au transformat acest eveniment într-o oportunitate de învățare și interacțiune. Comunicarea eficientă a facilitat schimbul de idei și legăturile dintre tinerii în formare și profesionist, deschizând astfel calea către viitoare colaborări pentru studenții actuali de la Științe ale Comunicării.
Articol realizat de: Crintea Denisa si Popa Natalia