fbpx

De la mers la alergare. O conferință marca UVT Liberty Marathon

La începutul lunii mai Universitatea de Vest a găzduit De la mers la alergare, primul eveniment din seria conferințelor marca UVT Liberty Marathon. Aceasta a fost susținută de către Lect. Dr. Cristian Negrea și a fost adresată tuturor care vor să înceapă să alerge, dar nu știu cum să înceapă. 

Cristian Negrea, profesor în cadrul Facultății de Educație Fizică și Sport și doctor în medicină, a ajutat foarte mulți sportivi pe parcursul anilor. Prin această conferință el a dorit să ofere sfaturi și să explice iubitorilor de sport sau celor care intenționează să ducă o viață mai sănătoasă care sunt acei pași mărunți pe care trebuie să-i parcurgă zi de zi pentru a-și atinge scopul. De exemplu, știați că, potrivit OMS, un adult are nevoie de 10 mii de pași pe zi pentru a avea un stil de viață activ?

După părerea lui, există multe programe de alergat, dar la multe persoane lipsește acea parte de început care să te ducă în punctul în care să le accesezi. Primul factor de eșec atunci când ne apucăm de alergat ar fi motivația. Majoritatea care pornesc pe acest drum renunță la jumătate. De ce? Nu au motivația necesară pentru a continua. Pentru a ne asigura o rată de reușită mai mare și a nu ne trezi că renunțăm la jumătatea drumului, avem nevoie și de părerea unui specialist. Ne va ajuta să cunoaștem mai bine etapele fiziologice, psihologice, metodice de abordare, și pentru a ne schimba stilul de viață, nu doar referitor la sportul de performanță. 

Un alt factor de eșec ar fi așteptările nerealiste. Mereu ne dorim să ajungem la destinație folosind cea mai scurtă cale, dar când vorbim de alergare, calea cea lungă este recomandată. Acest proces nu va dura săptămâni, ci luni sau poate chiar ani. Putem începe prin a merge mai mult pe jos, la facultate, la serviciu etc. În loc de lift am putea să urcăm scările până la etajul 1-2, iar dacă trebuie să urcăm până la etajul 7, e și mai bine. Poate că 500-1.000 de metri de mers pe jos pe zi ni se pare puțin, dar la final de săptămână sau lună o să conteze în ceea ce privește stilul de viață sănătos. De asemenea, activitatea ajută la îmbunătățirea calității somnului, ceea ce duce la productivitate. 

Gazda conferinței a mai declarat că alergarea nu te ajută doar să rămâi activ, ci poate fi și o metodă de a scăpa de stres sau de a încetini procesul de îmbătrânire. Alte beneficii ale alergării pot fi:

Controlul greutății: Alergatul poate fi o modalitate eficientă de a arde calorii și de a controla greutatea corporală.

Creșterea imunității: Alergatul regulat poate îmbunătăți funcția sistemului imunitar, ceea ce ajută la prevenirea bolilor și infecțiilor.

Sursă fotografii: Pixabay

Creșterea capacității cognitive: Alergatul poate ajuta la creșterea fluxului de sânge și de oxigen către creier, ceea ce îmbunătățește concentrarea și memoria.

Creșterea forței și a rezistenței: Alergatul poate ajuta la creșterea forței și a rezistenței musculare în întregul corp, ceea ce poate îmbunătăți performanța fizică în alte activități etc.

Dacă simți că deja te-ai obișnuit cu un stil de viață activ și vrei să faci tranziția spre alergare, există niște pași generali care trebuie urmați:

Consultă medicul. Dacă ai probleme medicale sau de sănătate preexistente, ar fi bine să consulți medicul înainte de a începe un program de alergare. De asemenea, dacă nu ai avut o activitate fizică regulată în ultima perioadă, ar fi bine să consulți medicul înainte de a începe să alergi.

Echipamentul. Asigură-te că ai echipamentul adecvat pentru alergare, cum ar fi încălțăminte confortabilă și adecvată pentru alergare, haine lejere și ochelari de soare, dacă este necesar.

Începe încet. Dacă ești începător, începe cu o intensitate mai mică și o durată mai scurtă a alergării, apoi crește treptat intensitatea și durata, pe măsură ce corpul tău se obișnuiește cu exercițiul.

Încălzirea. Încălzește-te bine înainte de a alerga pentru a preveni leziuni și a îmbunătăți performanța. Fă câteva minute de încălzire prin exerciții de întindere sau alergare ușoară înainte de a începe alergarea propriu-zisă.

Hidratarea și nutriția. Asigură-te că te hidratezi bine înainte, în timpul și după alergare. Consumă alimente sănătoase și echilibrate pentru a-ți oferi energia necesară în timpul alergării.

Programează-ți pauze de odihnă. Este important să acorzi corpului tău suficient timp pentru a se recupera și a se odihni. Programează-ți pauze regulate între alergări pentru a-ți permite să te recuperezi și să eviți leziunile.

În general, alergatul este o formă excelentă de exercițiu fizic care poate aduce numeroase beneficii sănătății tale fizice și mentale, dar este important să ai grijă de corpul tău și să urmezi sfaturile de mai sus pentru a te bucura de aceste beneficii într-un mod sigur și plăcut. De asemenea, pe site-ul UVT Liberty Marathon vei găsi programe de alergare atât pentru începători, cât și pentru avansați.  

Author

Distribuie:

Articole recente:

Ne bucuram ca vrei sa te implici

Cum crezi că ar arăta lumea din jurul tău dacă fiecare dintre noi ar face zilnic câte o faptă bună? Cum s-ar simți fiecare dintre noi dacă ar contribui la schimbarea în bine a unui alt destin?
Nu știm răspunsul pentru toată lumea, dar pentru noi e deja clar că ne simțim bine! Și pentru că ne place să împărțim…bunătatea, poveștile și dulciurile, căutăm colegi de echipă!